Zdrowe przekąski do chrupania w pracy!

Posted by in Zdrowie i uroda

Nowy rok daje możliwość do nowych wyzwań. Jednym z nich jest dieta. Dlatego właśnie teraz warto zacząć walkę ze starymi nawykami i wprowadzić nowe zwyczaje. Oto kilka pomysłów na przekąski, które wspomogą odchudzanie i zdrowy styl życia.

Idealne przekąski powinny być niskokaloryczne. Smakołyki charakteryzujące się niskim indeksem glikemicznym są dobre dla metabolizmu. Powinny być także bogate w składniki odżywcze. Jeśli dana przekąska jest wysoce kaloryczna to nic nie szkodzi. Wystarczy wprowadzić maksymalną dawkę dzienną i trzymać się jej.

szklana miska z orzechami brazylijskimi orzechy ziemne migdały przekąska

Bakalie

Większość z nic spełnia kryteria przekąski idealnej. Prócz rodzynek, które odrzuca się przez wzgląd na wysoki indeks glikemiczny. Warto też sprawdzać skład żurawiny, która w sklepach często występuje po obróbce z cukrem i tłuszczem. Ważnym aspektem są orzechy. Stanowią one najlepsze źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Są również skarbnicą magnezu, potasu, fosforu oraz innych mikroelementów. Dzięki temu regulują przemianę materii. Bakalie idealnie sprawdzają się jako dodatek do zdrowych sałatek. Można je także dodać do owsianki czy batoników.

Batoniki owsiane

Batonik owsiany naturalny to dobry wybór na drugie śniadanie. Należ jednak zwrócić uwagę® na skład i informacje na opakowaniu. Mogą one mieć w sobie duże ilości cukru, olej palmowy i wiele innych składników. Najlepiej będzie przygotować swoje własne domowe batony z ulubionymi dodatkami.

Sery

Sery mogą być zaskoczeniem. Długo-dojrzewające sery są dobre dla zdrowia. Przekąska tego rodzaju na długo zaspokaja uczucie głodu. Są także źródłem białka, dzięki czemu pozytywnie wpływają na budowę układu mięśniowego. Wapń zawarty w mleku poprawia kondycje kości i uzębienia. Najlepiej sery łączyć w sałatkach. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością.

Jogurt naturalny

Jogurt to dobry wybór na śniadanie. Najlepiej wybrać te, które mają niską zawartość tłuszczu lub nie mają go wcale. Stanowią tak jak sery źródło białka i wapnia. Można wypić samodzielnie szklankę lub wykorzystać do sosów sałatkowych, twarożku, lub jako dip do i chrupiących warzyw.