Jak powinien prezentować się Twój biznes?

Posted by in Reklama i marketing

Wielu z nas decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. Powodów jest kilka. Tym najważniejszym jest niezależność od innych i możliwość samodzielnego kierowania przedsiębiorstwem. Poza tym mamy możliwość ubiegania się o dopłatę z Unii Europejskiej. To między innymi dlatego postanawiamy otworzyć sklep, restaurację lub choćby szkołę językową.

Podstawowe informacje

To, jak wygląda budynek w którym mieści się siedziba naszej firmy ma ogromny wpływ na to jak postrzegają nas nasi kontrahenci. Jednak najważniejsze jest to jak wygląda miejsce, w którym przyjmujemy naszych klientów. Ludzie mijający witrynę naszego lokalu chcą wiedzieć co oferujemy, w jakiej cenie i dlaczego warto do nas zajrzeć. Czasami wystarczy sama nazwa sklepu czy punktu gastronomicznego lub usługowego, aby klient domyślił się czego może spodziewać się po wejściu do środka. Bywa jednak, że chcemy zaintrygować konsumentów i zwrócić ich uwagę nazwą, która nie podaje wprost tego, co u nas znajdą. Bardzo często przedsiębiorcy decydują się jednak na kasetony podświetlane, które oprócz enigmatycznej nazwy miejsca zawierają także informację o tym, co oferuje dany lokal. Oczywiście, aby nie przysłaniać nazwy, ta dodatkowa informacja podana jest mniejszą czcionką.

Dobre relacje z konsumentem

Lecz oprócz nazwy sklepu czymś, na co klient natychmiast zwraca uwagę jest witryna oraz wygląd wejścia do naszego lokalu. Choć dane miejsce może oferować świetne produkty lub usługi, konsument widząc obdrapane drzwi czy uszkodzoną szybę potraktuje nas, właścicieli firmy jako osoby, które nie przywiązują dużej wagi do prowadzonego biznesu. Atrakcyjnie wyglądająca witryna sklepu lub ciekawie udekorowane okno restauracji z pewnością zachęci ludzi do tego, aby przekroczyli próg danego miejsca. Poza tym warto także umieścić informację, przed sklepem, w witrynie lub oknie czy też na drzwiach o tym jakie promocje czekają klientów. Jeżeli osoba przechodząca obok naszego lokalu dowie się co możemy mu zaoferować po niższej cenie lub co dostanie gratis, z pewnością zdecyduje się na odwiedzenie naszego sklepu czy restauracji. Bardzo często jest tak, że konsument kupuje nie tylko towar objęty promocją, ale także wybiera coś z asortymentu sprzedawanego w regularnej cenie.

Nasz lokal jest naszą wizytówką – co do tego nie można mieć żadnych wątpliwości. Nie powinniśmy być zdziwieni tym, gdyż każdy z nas podejmuje decyzje na podstawie swoich zmysłów, w szczególności wzroku. Dlatego tak istotne jest aby zadbać o to jak prezentuje się witryna naszego sklepu, wejście do restauracji lub innego lokalu usługowego. To właśnie pierwsze wrażenie jakie na konsumentach wywiera dane miejsce wpływa na ich decyzję o tym czy warto je odwiedzić.