Komunikacja w społecznościach

Posted by in Internet

W obecnych czasach, społeczności internetowe mają coraz większe znaczenie. Kto z nas nie słyszał o Facebooku czy też You Tubie. Początkowo pełniąc głównie funkcje rozrywkowe, dziś są coraz częściej wykorzystywane przez firmy m.in. do działań komunikacyjnych.

Jednym z zadań społeczności jest wymiana informacji. Wymiana ta może odbywać się pomiędzy dwoma lub większa grupą użytkowników, czy też pomiędzy przedstawicielami danej firmy i użytkownikami, którzy są dla firmy potencjalnymi konsumentami. W ten sposób prowadzone są różnego typu działania, mające na celu zapoznanie i przekonanie użytkownika do danego produktu.

Do zapoznania klienta z informacjami można zapoznać poprzez kilka społeczności. Najbardziej znane to wymiana informacji na Facebooku, You Tubie oraz Twitterze. Facebook zrzesza obecnie ponad  miliard użytkowników. Za pomocą fan page, reklam, czy też grup, marki docierają do szerokiego grona odbiorców (również klientów z zagranicy). W przypadku You Tube są to zróżnicowane filmiki. Przykładowo na profilu euro rtv agd widzimy filmiki z gazetkami czy też prezentacją produktów. Twitter z kolei za sprawą 140 znaków, które docierają do osób obserwujących daną firmę może znacznie pomóc i polepszyć komunikację z klientami (zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi).

Warto zaznaczyć, że komunikacja i przekazywanie informacji w społecznościach działa w dwóch kierunkach.  Jest tym samym istotnym i wartościowym narzędziem, które warto wykorzystywać w codziennych działaniach. Internet i stworzone tam społeczności bez wątpienia mają dużą moc.