Od koncepcji do baneru

Posted by in Reklama i marketing

Czy zastanawialiście się kiedyś ile osób pracuje nad przeciętną kampanią reklamową? Wbrew pozorom nie jest to takie proste jak się wydaje większości ludziom. W końcu nie jest to takie działanie, które da się zrobić w przeciągu tygodnia. Wymaga to wielu dni pracy warto więc prześledzić jak wyglądają prace wymagane do poprowadzenia kampanii reklamowej.

Koncepcja to podstawa

Zwykle kampaniami reklamowymi zajmują się wyspecjalizowane w tym agencje. Zaczynają oni od sporządzenia strategii dotyczącej działań jakich dana firma chce podjąć. Zwykle polega to na burzy mózgów i wymianie pomysłów na których będzie można oprzeć przekazy reklamowe. Dzięki temu łatwiej można wymyślić główną koncepcję działań komunikacyjnych. Po ukończeniu tego etapu należy opracować właściwe slogany czy przekazy reklamowe. Wszystkie muszą być oparte o główną wartość uzgodnioną wcześniej. Dzieje się tak aby kampania miała spójny przekaz. Do każdego przekazu należy także dobrać lub stworzyć odpowiednią grafikę. Ma ona pasować do sloganów oraz uzupełniać przekaz o kolejne emocje. Jednak nie na tym kończy się praca.

Techniczne przygotowanie

Oprócz samej koncepcji należy też opracować przekazy graficznie. I to bez względu na to czy ma to być sama grafika czy spot. Dodatkowo same banery reklamowe należy też wyprodukować. Jednak nie jest to zajęcie samej agencji. Zwykle zleca ona to podwykonawcom takim jak firmy poligraficzne. To one po otrzymaniu odpowiednich grafik i specyfikacji produkują banery czy kasetony reklamowe. Zwykle po ich wykonaniu dodatkowo zamieszczają one w wybranych lokalizacjach. W szczególności jeśli dana firma posiada w swojej ofercie wynajem nośników reklamowych takich jak citylighty czy kasetony reklamowe i billboardy. Wtedy to oni zajmują się rozmieszczeniem materiałów w wykupionych przez firmę lokalizacjach. Jednak nie zawsze oznacza to, że wystarczy jeden telefon i mamy zarezerwowane billboardy. Zwykle trzeba się zapisać na odpowiednią listę oczekujących jako, że nie tylko jedna firma chce umieszczać swoje przekazy na danym billboardzie.

I nie na tym kończy się proces tworzenia kampanii reklamowej. Mimo, że komunikaty są już rozmieszczone to zwykle po tym etapie należy przeprowadzić też odpowiednie badania. Przeprowadza się je aby sprawdzić jaka kampania została przyjęta przez konsumentów. Dopiero po tym można uznać, że kampania została zakończona.