Odpowiednia dieta to podstawa

Posted by in Zdrowie i uroda

Odpowiednia dieta to podstawa zdrowego trybu życia.  Nie zawsze jednak wystarczy sama zmiana naszego codziennego menu. Ważne jest nie tylko to, co jemy, ale przede wszystkim, jakie składniki odżywcze posiada dany posiłek. Bo o to chodzi, aby nasze dieta była odpowiednio zbilansowana. Co to oznacza? Oto kilka wskazówek.

Pij dużo, będziesz wielki

Woda, woda i jeszcze raz woda. To powinniśmy powtarzać sobie jak mantrę, układając nasze codzienne menu. Dorosły człowiek powinien codziennie spożywać około 3 litrów wody. Oczyszcza ona organizm ze szkodliwych toksyn. Sprawia, że nasze samopoczucie jest lepsze. Skóra staje się jędrna, nawilżona i ładniejsza. Bóle głowy stają się coraz rzadsze i nagle przestajemy odczuwać dolegliwości. Picie wody pozwala również  dużo szybciej zrzucić zbędne kilogramy. Oczywiście warto pamiętać o tym, ze woda znajduje  się również w warzywach i owocach, dlatego warto pić duże ilości świeżo wyciskanych soków. W tym celu warto pomyśleć nad zakupem sokowirówki. Soki kupowane w sklepach to nic w porównaniu z tymi jakie można przyrządzić samemu. Są one dużo bogatsze w witaminy i wszelkie inne wartości odżywcze.
Picie dużej ilości napojów to podstawa, ale nie wszystkich. Na pewno koniecznym jest ograniczenie spożywania kawy czy nawet herbaty, szczególnie tej czarnej, nie wspominając o używkach.

Bogate menu

Mówiąc o bogatym menu, nie mamy tu na myśli dużej liczby spożywanych produktów, ale przede wszystkim ich zawartość. Nie unikajmy węglowodanów, ale jedzmy te złożone. Są one pożywką dla naszego mózgu i mięśni. Znajdują się w pełnoziarnistym pieczywie, ziemniakach,  mące, kaszy czy makaronach. Mięso, jajka i inne przetwory mleczne to źródło białka, które stanowi jeden z podstawowych budulców naszego organizmu. Warzywa i owoce zawierają przeciwutlenicze, które zapobiegają zachorowaniu na raka. Nie strońmy od czerwonego mięsa, podrobów czy kaszy gryczanej. To właśnie te produkty zawierają duże ilości żelaza. Wytrzymałość naszych kości i zębów zależy od tego, jak dużo będziemy spożywać wapnia. Warto polubić mleko, jogurty i przede wszystkim ryby.  Magnez niezbędny jest do prawidłowej pracy serca, układu krwionośnego oraz mięśni. Znajduje się w orzechach, czekoladzie, bananach i warzywach strączkowych.

Dobrze zbilansowana dieta pozwoli nam cieszyć się zdrowiem i dobrą figurą. Jest ona niezmiernie ważna. Wpływa na nasze samopoczucie.